Форма входу

Категорії розділу

Мои статьи [76]

Вибори 2014

Пошук по сайту

Статистика


Онлайн всьго: 1
Гостей: 1
Користувачiв: 0

Цікаво знати





Середа, 03.07.2024, 00:20
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

Вибір України 2015                                             Україна єдина - единая страна!

Головна | Мій профіль | Вихід

Каталог статей


Головна » Статті » Мои статьи

Україну нікому розколювати
В історії знайдеться немало прикладів, коли економічні проблеми вели до занепаду і розвалу держав. На пострадянському просторі від кризи чи не сильніше за всіх страждає Україна. Девальвація гривні, дефіцитний бюджет, зростання протестних настроїв наводять на роздуми про майбутнє країни. Чи розпадеться Україна і якщо ні, то чому? Про це в інтерв’ю агенції «Росбалт» розмірковує провідний експерт політико-правових програм Центру Разумкова Олександр Литвиненко.

— Чи може економічна криза спровокувати відцентрові процеси в Україні? Новий виток федералізації, наприклад?

Не думаю. Подібні труднощі Україна вже переживала на початку 1990-х років. Всі протестні виступи, в першу чергу на Сході країни — саме вони в значній мірі стали стимулом для дострокових президентських виборів 1994 року — були з соціальними і у меншій мірі з політичними гаслами. Але зовсім не сепаратистськими. Правда, в Криму ситуація була дещо іншою.

До того ж, зараз шукати вихід з кризи самим на локальному рівні свідомо складніше і менш перспективно, ніж на рівні всієї держави. Інша річ, що різного роду політичні сили можуть зіграти на протестному настрої мас, які позбавляються роботи, соціальних пільг і перспектив і перевести ці протестні настрої в політичне русло.

— Хто міг би зіграти на протестних настроях: великі політичні сили чи тільки маргінали?

Я думаю, тільки маргінали, тому що крупні політичні сили, представлені в Верховній Раді і в регіонах, — та ж Партія Регіонів — зацікавлені в єдиній державності. Це відноситься і до фінансово-економічного крила ПР, і до її лідерів, що бачать себе на чолі всієї держави, а не окремого регіону або створеної на його основі держави.

Інша справа, що політичне протистояння часто переходить за рамки конструктивної взаємної опозиційності. Об’єктивне це протистояння дестабілізує ситуацію в країні.

— Чи може знову піднятися тема автономії — а не сепаратизму — східних регіонів, тобто більшій фінансовій незалежності від Центру? Це на користь «регіоналів».

Так. Партія Регіонів піднімала не стільки гасло федералізації, скільки гасло посилення повноважень регіонів. В першу чергу — бюджетних, податкових і фінансових.

Звичайно, адміністративно-територіальна реформа в Україні назріла давно, і ця тема обговорюється ще з початку 2000-х років, якщо не раніше. Інша справа, що вона, швидше за все, мислиться як автономізація, а не федералізація. Створення федерації мотивується маргіналами, як правило, не економічними і фінансовими, а політичними, культурними, історичними й іншими причинами.

— Чи може Партія Регіонів пролобіювати фінансову автономію регіонів? Можливо, в союзі з Юлією Тимошенко, яка захоче заручитися підтримкою регіональних еліт?

Зараз ця тема для обох політсил неактуальна. Більш затребувані ними питання майбутніх виборів, перерозподіли владних повноважень в центрі, а не між Києвом і регіонами. Важко сказати, що буде після президентських виборів.

— Чи можуть спонсори Партії Регіонів підняти питання фінансової автономії регіонів, тому що їх підприємства розоряються? Мета — щоб їх бізнес був більш незалежний від Центру.

Мені як неекономісту важко відповісти точно на це питання. Думаю, що проблем фінансово-промислових груп Сходу України фінансова автономія не вирішить. Швидше, вона вирішить соціальні проблеми цих регіонів. Інтереси ФПГ часто поширюються на центральну владу України і за межі самої країни.

— Як до теми федералізації відносяться різні групи населення країни — на Заході, в Центрі і на Сході?

У мене немає точних цифр, але більш до федералізації тяжіють жителі Півдня і Сходу України. Проте, по дослідженнях останніх років, кількість прихильників федералізації не складала простої невідносної більшості населення. Більшість же завжди — за посилення фінансово-економічної автономії регіонів в рамках унітарної держави. До речі, кількість прихильників такої автономізації приблизно однакова — наприклад, що у Львівській, що в Донецькій, що в Тернопільській, що в Луганській областях.

Інша справа — Крим. В останній рік тамтешні федералістські, навіть сепаратистські тенденції отримали розвиток.

Категорія: Мои статьи | Додав: Admin (12.04.2009)
Переглядів: 596 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024