В день парламентських виборів в Україні буде проводитися 5 основних екзит-поллов, результати яких будуть оприлюднені відразу після закриття виборчих дільниць о 20.00.
Два українських телеканали - ICTV та "Інтер" - о 20.00 презентують результати "Всеукраїнського телевізійного екзит-полла", проведеного спільно з компаніями TNS і Центром соціальних і маркетингових досліджень SOCIS. В рамках цього екзит-полу планується опитати 20 тис. респондентів на 614 виборчих дільницях.
Фонд "Демократичні ініціативи" ім. І.Кучеріва буде проводити національний екзит-пол спільно з Київським міжнародним інститутом соціології і Центр ім. Експерти планують допитати 17 тис. респондентів на 300 дільницях.
Крім того, свої екзит-поли проведуть соціологічна група "Рейтинг", соціологічна компанія Research&Branding Group, а також "Савік Шустер Студіо".
Екзит-поли мають здатність так чи інакше впливати на свідомість громадян та їхній вибір, вважає незалежний експерт соціологічних досліджень в Інтернеті Олександр Макаров.
Він зазначає, що ці соціологічні дослідження не мають юридичної сили, але на них посилаються і ті, хто хочуть підтвердити свої результати і ті, хто прагнуть їх спростувати.
Тому екзит-поли повинні проводити компанії, які мають великий авторитет, а в ідеалі – незалежні міжнародні організації – наголошує експерт.
А зараз ситуація з екзит-полами дуже вільна – компанії, які під час виборів 2010 року надали зовсім далекі від реальності данні, працюватимуть і на цих виборах. І їхні псевдо прогнози можуть скоригувати результати виборів, бо люди до них прислухатимуться.