Форма входу

Вибори 2014

Пошук по сайту

Календар

«  Вересень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Статистика


Онлайн всьго: 8
Гостей: 8
Користувачiв: 0

Цікаво знати





Вівторок, 25.06.2024, 09:10
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

Вибір України 2015                                             Україна єдина - единая страна!

Головна | Мій профіль | Вихід

Головна » 2010 » Вересень » 13 » Передвиборчі обіцянки: А після нас - хоч потоп
Передвиборчі обіцянки: А після нас - хоч потоп
18:17

В Україні стартувала виборча кампанія по місцевих виборах, які призначені на 31 жовтня 2010 року. Країна - в очікуванні передвиборних програм партій. Як збираються політики покращити наше життя в цьому році і і як будуть йти від відповідальності за Неви наповнених передвиборні обіцянки?

Ідеальні економічні обіцянки: які вони?

Головне для партії, яка буде приймати участь у місцевих виборах, в економічному блоці передвиборної програми відмовитися від гасел. І запропонувати реальні цілі та шляхи їх досягнення. "Ми створимо мільйон робочих місць" - як у Ющенка - це не програма. Це - гасло. Потрібно дивитися на крок вперед - за рахунок чого? І має бути за рахунок ринку, діяльності самих людей, ноу-хау, а не має бути за рахунок держави, податків, субсидій. Такий підхід нереальний, а навіть якщо реальний - ні до чого хорошого не призведе ", - зазначив в ексклюзивному коментарі UBR.UA провідний експерт Центру соціально-економічних досліджень" CASE-Україна "Володимир Дубровський.

"Деякі не дуже далекоглядні політики можуть пообіцяти, що вони не допустять зростання цін на продовольство - будуть стримувати їх зростання в окремому регіоні. У них можуть бути важелі для такого стримування. Але призведе такий підхід до того, що продовольства в цьому регіоні не буде - буде дефіцит ", - вважає Дубровський.

"Економічне зростання в окремому регіоні обіцяти можна. Але знову-таки, якщо для цього пропонуються розумні заходи. Приміром, пропозицію про створення в регіоні острівець дерегуляції з обещаеніем не вимагати від бізнесу документів більше, ніж передбачено законом. У якихось регіонах можна пообіцяти залучення туристів, підвищення вартості землі за рахунок будівництва інфраструктури ", - відзначив експерт.

"Потрібно більше ефективності, менше патроналізма. Приміром, обіцянку не підвищувати тарифи - гарне обіцянку, але якщо воно підкріплене зрозумілої політикою про те, за рахунок чого не підвищувати. Якщо не підвищувати тарифи пропонується за рахунок того, щоб реконструювати теплові мережі - тоді це можливо. Якщо просто обіцяти - це буде нездійсненне обіцянку. Те ж стосується інших обіцянок. Приміром, створити робочі місця - обіцянка теж гарне, але знову виникає питання: за рахунок чого? Відкрити у районі побільше державних установ, які поглинуть зайвих людей - це неконструктивно. Адже гроші на це доведеться брати у тих же мешканців району. А якщо обіцяють створити в районі умови для розвитку малого бізнесу, залучення інвестицій за рахунок інфраструктури, наприклад, - це конструктивний підхід. Важливі не тільки результати, але і методи їх досягнення ", - зазначив в ексклюзивному коментарі UBR.UA провідний експерт Центру соціально-економічних досліджень" CASE-Україна "Володимир Дубровський.

Що пообіцяти можна, але не варто

"У програмах учасників виборів до місцевих органів влади не повинно бути економічних категорій, які залежать від загальнодержавної економічної політики, які практично або повністю не залежать від місцевих органів влади. Це - рівень зарплат, рівень пенсій, інфляція, курс гривні, стабільність або нестабільність банківської системи. Тим більше, що ці категорії можуть не справити враження на виборців ", - зазначив в ексклюзивному коментарі UBR.UA експерт з економічних питань Андрій Новак.

"Що стосується того, що повинно бути в передвиборних програмах, то в кожному регіоні України є свої особливості. Але загальні економічні проблеми по всій країні - це стан комунальної системи, доріг, інфраструктури в принципі, чистота, екологічна чистота, облагороджування територій міст. У цих моментах жителі міст відчувають, що багато чого залежить від мера і місцевих органів влади. Навіть у спільних економічних умовах поняття "господарник" на місцевому рівні є ключовим. І учасникам місцевих виборів потрібно висувати кандидатури, які відповідають цьому поняттю, які проявили себе як господарники адміністративної одиниці або підприємства ", - вважає експерт.

"Окрім цього, загальнополітичні питання - мовні, історичні питання, вступ до НАТО - це теж не тема для місцевих виборів, хоча в деяких регіонах ці теми можуть здобути на виборців більший вплив, ніж обіцянки чистого міста або заміни іржавих труб. У тих регіонах, гда місцева влада діє непогано, буде дуже складно перемогти чинного мера або провідну політичну силу, яка панує в місцевій раді ", - відзначив Новак.

Кожному українцю допоможуть особисто

Місцеві вибори не ознаменується конкретними пропозиції щодо економічного розвитку регіонів. Виною всьому - криза. Значно легше буде виконати обіцянки, що стосуються особистого благополуччя громадян. Тим більше що адресні обіцянки матимуть на виборців значно більший ефект.

"Нинішня виборча кампанія не буде зразком конкретних пропозицій. Особливо це стосуватиметься тих пропозицій, які стосуються глобальної ситуації в країні. Враховуючи економічну кризу і нерозуміння основних пролітіческіх сил, яким чином з цієї кризи виходити, на місцевому рівні не буде диверсифікацій економічних блоків передвиборчих програм. Будуть спільні пропозиції шляхів вирішення завдань, які стоять в окремому регіоні. І вони не будуть носити супер-економічний характер, а будуть зводитися до вирішення проблем житлово-комунального господарства, наприклад. Принаймні, це буде мати відгуки і успіх у виборців ", - зазначив в ексклюзивному коментарі UBR.UA директор Агентства моделювання ситуацій Віталій Бала.

"Це будуть адресні обіцянки. Принаймні, це було б правильно, з огляду на кризу, в якому ми знаходимося, і пропозиції, які вже роки звучать як мантри, громадянин України прслушается до більш приземлених обіцянкам. І в цьому більше шансів унових політічесікх проектів, особливо місцевого масштабу. Але не виключено, що якщо провідні парламентські сили залучать на свій бік авторитетних людей місцевого масштабу, доля усміхнеться і їм ", - вважає політолог.

А після нас - хоч потоп ...

Відповідальності за виконання економічного блоку обіцянок в Україні ще не було. Чекати їх не доводиться в цьому році, після місцевих виборів. Полегшить догляд політиків від відповідальності і очікувана особливість передвиборних програм, які можуть бути адресно орієнтованими.

"Економічної відповідальності за виконання обіцянок педвиборних сьогодні немає на загальноукраїнському рівні. Що вже говорити про місцеве. По крайней мере, до сьогоднішнього дня прецеденти згадати важко. Але я не виключаю, що після місцевих виборів будуть проводитись перевірки господарств, які вели опоненти. Адже з огляду на що склалася економічну сітацію, потрібно буде щось на кого-то списати. І якщо зловживання були - це стане відмінним способом продемонструвати свою діяльність виборцям, а також може стати гарним способом наведення порядку в місцевому господарстві ", - зазначив в ексклюзивному коментарі UBR.UA директор Агентства моделювання ситуацій Віталій Бала.

"Адресні обіцянки ще більше полегшать догляд політиків від відповідальності. Вони можуть стати ефективними. Більш великі обіцянки навряд чи будуть успішними. І поки наші громадяни не перестануть обирати політиків, які несуть економічну відповідальність, - до тих пір будуть тільки обіцянки", - вважає політолог .

Нагадаємо, в Україні стартувала виборча кампанія з чергових місцевих виборів, які призначені на 31 жовтня 2010 року. Відмінною особливістю цих виборів є те, що вони вперше проводяться за змішаною пропорційно-мажоритарною системою: одна половина депутатів місцевих рад обирається за партійними списками, друга - в одномандатних округах, хоча висувати кандидатів у цих округах можуть тільки місцеві партійні організації.

За змішаною системою обираються депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, а також обласних, районних і міських рад. У той же час депутати сільських і селищних рад обираються за мажоритарною системою.

Кандидатів на посаду міських голів можуть висувати тільки місцеві партійні організації, сільські та селищні голови балотуються як від партій, так і шляхом самовисування.

Ще однією особливістю майбутніх місцевих виборів є дуже стислі терміни: на всю виборчу кампанію відводиться лише 50 днів.
Переглядів: 544 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024