Менше політики - більше економічних гарантій. Такими мають бути місцеві вибори - 2010. Більше 200 політичних організацій і десятки тисяч мажоритарників. Майже стільки ж претендентів зайняти престижні посади: мерів, голів обласних, сільських і районних рад. Нарешті отримати статус депутата. І всі вони будуть боротися за свою частку 45 мільйонного електорату. Кожен - у своєму регіоні і підлаштовуватися вони повинні під реалії області.
Багато, та поганого ...
Західній частині країни пообіцяють залучити якомога більше інвестицій і створити нові робочі місця - щоб люди не емігрували. На сході - розвивати індустрію, оновлювати виробничі цикли і підвищувати добробут. Акцент на розвиток аграрного сектора зроблять на півночі і в центрі держави. Те ж повинні запевняти на півдні. Правда, в промовах всіх кандидатів гасло буде звучати один.
"Це комунальне господарство, це добробут, це облаштування територій. Зарплата, робота комунальні служби. У цій площині всі партії будуть обіцяти", - говорить політтехнолог Сергій Гайдай.
Не зменшиться в обіцянках і відвертого популізму. Не забудуть взяти на озброєння питання несправедливих тарифів на газ, електроенергію і збільшення пенсійного віку. За словами політтехнологів, виборці чекають саме цього. Однак як би там не хотілося, розчаровані будуть. Програми красномовні, але економічних підстав для них немає. Приміром, гасло: не підвищувати тарифи! Звучить красиво, втім, за рахунок чого стримувати їх зростання? Створити робочі місця - ще одне гасло, який дасть надію багатьох. Однак і це суперечить реаліям - а за які гроші?
"Потрібно більше ефективності, менше патроналізма. Приміром, обіцянку не підвищувати тарифи - гарне обіцянку, але якщо воно підкріплене зрозумілої політикою про те, за рахунок чого не підвищувати. Якщо не підвищувати тарифи пропонується за рахунок того, щоб реконструювати теплові мережі - тоді це можливо. Якщо просто обіцяти - це буде нездійсненне обіцянку. Те ж стосується інших обіцянок. Приміром, створити робочі місця - обіцянка теж гарне, але знову виникає питання: за рахунок чого? Відкрити у районі побільше державних установ, які поглинуть зайвих людей - це неконструктивно. Адже гроші на це доведеться брати у тих же мешканців району. А якщо обіцяють створити в районі умови для розвитку малого бізнесу, залучення інвестицій за рахунок інфраструктури, наприклад, - це конструктивний підхід. Важливі не тільки результати, але і методи їх досягнення ", - відзначив провідний експерт Центру соціально-економічних досліджень" CASE-Україна "Володимир Дубровський.
"Скоріше за все, що це будуть чергові вибори обіцянок, про які дуже швидко всі забудуть. І проблема яка була так і залишається", - припускає економіст Олександр Кава.
Багато брехні і ніякої відповідальності!
А от говорити про відповідальність за невиконані обіцянки - не доводиться. В Україні такого поняття немає. Закон нічого не гарантує. Після того, як у державі на місцевих виборах партійні списки стали домінувати над мажоритарниками, потреба відповідати перед виборцями відпала. Причина банальна, своїх обранців населення, особливо у великих містах, - в обличчя не знає. Що стосується єдиного кандидата, то тут легше, у разі чого він ризикує втратити довіру.
"На жаль, наша Конституція не передбачає такого інституту як відгук обранця, який не виправдав довіру народу". - Каже Народний депутат України 3-4 скликання Георгій Крючков.
"В економіці країни їх більше хвилює особисті інтереси, фінансово-промислових груп, які стоять за цим. А для виборців це, вибачте мене, не має такого значення, як скажімо для самих партійців", - говорить політтехнолог Сергій Гайдай.
Слухай і не вір ...
Закон для місцевих виборів не ставить вимог до висування спеціальних програм. Хоча політсили продовжують обнадійливо викладати свої обіцянки і в цьому році. Економісти припускають, більшість гарантій будуть популістськими і не вирішать нагальних проблем. Якщо політики хочуть змін, на місця потрібно приходити з адмін-територіальною реформою, кажуть фахівці.
"Ми в першу чергу повинні визначити ту територію, на якій здійснюється місцеве самоврядування. Усі реформи, які в державі потрібно провести, зокрема житлово-комунальне господарство, зокрема реформу в охороні здоров'я, соціальний захист населення - це цільові субсидії населення, вони починаються з адмінреформи ", - упевнений віце-президент Асоціації міст України Мирослав Пітцик.
Цікавий факт - електорат, часто обираючи між вчинками кандидата і його харизмою віддає перевагу другому. Як показує досвід, потім такий претендент не виправдовує надій населення. Щоб зробити правильний вибір, фахівці радять, слухаючи гасла, не забувати ставити запитання і вимагати відповідей. А саме - яким чином кандидати виконають обіцянки, якими так сиплять. Джерело: Український Бізнес Ресурс
|